Declarades nul·les les Comissions de Serveis de la Universitat de Barcelona

Comunicat de premsa de la secció sindical de CCOO de la UB

El jutjat contenciós administratiu 17 de Barcelona ha declarat nul·les les comissions de serveis (CS) i encàrrecs de funcions (EF) del PAS funcionari realitzats per part de la Universitat de Barcelona. Aquesta sentència, que inclou les situacions donades per la via de fets, respon a la demanda presentada per la Junta de PAS de la UB, davant la gran quantitat d’irregularitats en aquests nomenaments, la majoria realitzats per l’actual equip de govern, però també amb alguns que s’arrosseguen fins i tot des del segle XX.

En la majoria d’aquests casos CS i EF no hi ha motivació que ho justifiqui i superen amb escreix els terminis màxims legalment establerts (2 anys en CS i 6 mesos en EF). Davant de tot això la Junta de PAS va decidir presentar una demanada al Jutjat.

També molts d’aquests casos es corresponen amb retribucions “no formalitzades”, tal com posen de manifest els informes de la Sindicatura de Comptes, i fins i tot l’informes de la pròpia UB emesos per l’Interventor i l’Assessoria Jurídica, així com la queixa del Consell Social de la UB.

Davant de tot això la UB s’excusa per no complir la Sentència en la complexitat de les casuístiques (ho podien haver fer des del 2014), i pretén “regularitzar” els pagaments indeguts més antics i agreujants amb una modificació de la RLT que consolidi fins i tot retribucions superiors a les que ja cobren amb els sobresous actuals