Taller de xarxes socials a Girona

El Servei Lingüístic i la Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials de CCOO de Catalunya hem organitzat un Taller de xarxes socials a Girona per a un grup de persones vinculades al sindicat que les usen, amb més o menys assiduïtat, en el seu dia a dia.

Amb una durada de quatre hores, s’ha fet un repàs de diverses qüestions relacionades especialment amb el Twitter: quins són els passos bàsics per crear un compte, tècniques per generar temes d’interès, moments oportuns per publicar, errors que cal evitar en el moment de fer difusió de determinades coses, com aconseguir més seguidors, etc. Aquest bloc ha anat a càrrec d’una de les persones que s’encarrega de l’àmbit de les xarxes socials al sindicat.

Així mateix, s’ha reservat una part del taller a les qüestions lingüístiques, tasca que ha anat a càrrec d’una tècnica del Servei Lingüístic. En aquest espai s’ha volgut incidir en el fet que comunicar ràpid és important però que cal fer-ho correctament, especialment pel que fa a la llengua. Per això s’han donat una sèrie de pautes amb la finalitat que allò que es redacti, sobretot si es fa en nom del sindicat, tingui una bona qualitat lingüística. Per reforçar l’explicació s’ha repartit el tríptic “CCOOngresCA’T. Vocabulari 2.0”, elaborat per als processos congressuals del 2012.

El taller, en tot moment, ha tingut un vessant pràctic, i tot el que s’ha explicat de manera teòrica ha pogut portar-se a la pràctica. Entre el públic hi havia persones vinculades a diverses federacions i seccions sindicals (Acció Jove, a Educació, a Hostaleria, a Sanitat, a la Construcció, a Agroalimentària, a Serveis, etc.), i totes elles han ressaltat la utilitat de portar a terme accions formatives com aquestes.