CCOO signa l’Acord Interprofessional de Catalunya

El nou marc vol modernitzar les relacions laborals i fer front als reptes de l’actual context econòmic

La signatura ha tingut lloc el dilluns 28 de novembre, a les 10.00 del matí, al saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat, i ha comptat amb la presència del  president de la Generalitat, Artur Mas, el president de Foment del Treball, Joaquim Gay Montellà; i els secretaris generals de la UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, i CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego.

El tercer Acord Interprofessional de Catalunya és fruit de la voluntat dels agents socials de modernitzar les relacions laborals a Catalunya i respondre a les necessitats que comporta el context econòmic actual.

L’acord posa l’accent en la “flexibilitat negociada” interna de les diferents condicions laborals de l’empresa, com a preferent davant de qualsevol mecanisme de flexibilitat externa. Reforça també l’actuació del Tribunal Laboral de Catalunya; i promou l’organització flexible del temps en relació amb les necessitats de l’empresa i amb garanties i seguretat per a les persones per millorar la seva capacitat d’autogestió del temps i conciliació amb la vida personal.

Pel que fa a la negociació col•lectiva, el nou marc proposa així mateix avançar cap a una bona articulació entre els diferents factors que determinen el salari: inflació; productivitat; evolució de les empreses i dels sectors d’activitat; variació de costos, inversions i modernització tecnològica.

Hi haurà assemblees informatives a

Alt Penedès – Garraf/Anoia:
2-12-2011, Vilafranca del Penedès: l’Escorxador (carrer de l’Escorxador, 19), 10’00 h

Comarques tarragonines:
15-12-2011, Tarragona: lloc per determinar, 10’30 h

Terres de l’Ebre:
15-12-2011, Tortosa: lloc per determinar, 17’00 h

Bages-Berguedà/Osona:
16-12-2011, Manresa: Local de la Unió de CCOO del Bages-Berguedà (Pg. Pere III, 60 – 62), 10’30 h

Barcelonès:
20-12-2011, Barcelona: sala d’actes de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16), 10’00 h

Terres de Lleida:
Data i hora per determinar

Feu clic per veure:
-el Lluita Digital especial sobre l’Acord Interprofessional de Catalunya.
-la renovació de l’Acord Interprofessional de Catalunya
-la renovación del Acuerdo Interprofesional de Catalunya (en castellà)
-la valoració sindical de l’Acord Interprofessional de Catalunya 2011-2014
-la notícia CCOO obrirà un procés de consultes a l’afiliació sobre els continguts de l’Acord Interprofessional de Catalunya (3-11-2011)