Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Guia sindical. La jornada laboral. Drets i negociació col·lectiva

Foto La racionalització dels horaris socials està molt present a l'agenda política i social. I motius no en falten… Cal reconèixer que molt abans de ser a l'agenda, els temps i els seus conflictes per atendre el conjunt de les demandes de la vida quotidiana han estat i formen part de la vida de les persones, fonamentalment de les dones, i són també una reivindicació i una acció històrica del moviment obrer i sindical.

L'organització dels temps socials és múltiple. Les demandes de l'àmbit domèstic i familiar, sobretot en el que fa referència a la cura i l'atenció a les persones, els horaris i els temps del treball remunerat, els horaris de les escoles, del comerç, del transport públic, de les gestions ciutadanes… tot plegat fa que trobar l'equilibri entre demandes i temps no sigui fàcil.

Amb aquesta guia, tot recuperant l'experiència de l'actiu sindical de CCOO, volem contribuir a informar sobre els drets, aportar elements per a la reflexió i compartir propostes per a la negociació col·lectiva. Pel seu contingut, la dirigim al conjunt de l'estructura: als delegats i les delegades de les empreses, les persones que realitzen l'assessorament sindical i les persones que participen en la negociació col·lectiva.

Feu clic per veure la Guia sindical. La jornada laboral. Drets i negociació col·lectiva

07/11/2016

Afilia't aquí