L’Àmbit LGTB de CCOO Catalunya i el Front d’Alliberament Gai de Catalunya (FAGC) organitzaran els 27 Encuentros Estatales LGTB a Catalunya

Jornada de treball el divendres 16 i dissabte 17 de gener

Els Encuentros Estatales LGTB (lesbianes-gais-transsexuals-bisexuals) són unes jornades, que se celebren gairebé anualment des del 1992, amb l’objectiu de recollir les demandes que es produeixen en la vida quotidiana i social de les persones d’aquest col·lectiu. Estan obertes a qualsevol entitat LGTBI, organització i associació afins al moviment LGTBI, com sindicats i partits polítics, i persones independents, provinents de tot l’Estat que desitgin escoltar, aprendre i participar en les ponències, comunicacions i debats que tenen lloc en les jornades. Les conclusions que s’extreuen dels Encuentros Estatales LGTB marquen les línies d’actuació que segueixen les organitzacions pro-LGTBI al llarg del següent any.

L’octubre del 2014 van tenir lloc a Gandia els 26 Encuentros, als quals l’Àmbit LGTB de CCOO de Catalunya va participar activament amb una delegació encapçalada per Alba Garcia, secretària de la Dona i Cohesió Social, conjuntament amb el Front d’Alliberament Gai de Catalunya (FAGC), amb el seu portaveu Eugeni Rodríguez.

D’aquestes jornades va sortir, a proposta del  comitè organitzador, l’encàrrec per a l’edició del 2015 siguin el FAGC i CCOO de Catalunya els amfitrions organitzadors i que es portin a terme a Catalunya.

Tant CCOO de Catalunya com el FAGC van acordar acceptar el repte. En aquest marc, divendres 16 i dissabte 17 de gener, a la seu de CCOO a Barcelona, l’Àmbit LGTB de CCOO Catalunya i FAGC organitzen una jornada de treball conjunta amb el comitè organitzador dels Encuentros Estatales LGTB 2014, Acció LGTB de CCOO del País Valencià i Independence Gay, que esdevé el tret de sortida de l’edició d’enguany.

L’Àmbit LGTB de CCOO i el FAGC consideren que celebrar els Encuentros Estatales a Catalunya és una oportunitat per a tot el moviment LGTBI, i per a la societat catalana en general, pel moment històric en què es troba, per la recent aprovació d’una llei pionera, la llei contra l’homofòbia, que en breu complirà 100 dies. És una ocasió important per donar visibilitat i empenta al necessari desenvolupament de la llei. I serà un esdeveniment perquè el moviment LGTBI i les organitzacions pro-LGTBI catalanes comparteixin horitzó, propostes, coneixements i lluita contra l’homofòbia amb les organitzacions de la resta de l’Estat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de gener de 2015