Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Dijous 4 de juliol a les 19'00 hores a la Plaça Garriga i Bachs de Barcelona

CCOO participa en una acció contra la retallada del dret a l'avortament

FotoConvocatòria dels col·lectius impulsors de l'acció:

QUE NO ENS RETALLIN EL DRET A L'AVORTAMENT

Davant les constants amenaces per part del Govern del Partit Popular de reformar la Llei de Salut Sexual i Reproductiva i d'Interrupció Voluntària de l'Embaràs, (2/2010) i coincidint amb el tercer aniversari de la seva entrada en vigor convoquem a la societat catalana el proper 4 de juliol a que no ens retallin el dret a l'avortament.

El dret a la interrupció voluntària de l'embaràs és una de les conquestes més importants en relació als drets de les dones i la seva contrareforma colpeja el model de societat perquè dinamita el respecte a les decisions de les dones i el principi d'igualtat.

Defensem la maternitat lliurement decidida, derivada del dret al propi cos. No volem que sigui una situació sobrevinguda ni obligada per lleis restrictives. Volem que les dones puguin prendre la decisió sobre el seu embaràs i que aquesta, conscient i responsable, sigui respectada.

Les dones, com persones lliures per decidir, volem que l'actual llei de salut sexual i reproductiva no retrocedeixi i que l'avortament es garanteixi com una prestació sanitària més. No estem disposades a retrocedir 30 anys en els nostres drets. Les dones i els homes rebutgem la regressió que suposa de les llibertats personals.

Volem relacions igualitàries, anticonceptius gratuïts i a l'abast de tothom. Dret a decidir i avortament lliure i gratuït.

Volem que els professionals de la sanitat puguin exercir amb seguretat jurídica. Aquesta és la política en la que treballem les feministes de tot el món.

L'avortament és una realitat. L'educació sexual i afectiva, una necessitat.

Per tot això, convoquem el dijous 4 de juliol, a les 19'00 hores, a la Plaça Garriga i Bachs de Barcelona: 60 minuts, 60 veus, 60 raons diran no a la llei de la contrareforma de l'avortament. Entre aquestes veus estarà la de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de juliol de 2013