contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

El comiat se celebrarà el dissabte, 4 de febrer, a les 10.45 h, al tanatori de Sancho de Ávila de Barcelona

Ha mort Georgina Villanueva, històrica militant de CCOO de Catalunya

FotoCCOO de Catalunya lamenta la mort de Georgina Villanueva Sánchez, històrica militant del tèxtil (i vídua del també històric membre de CCOO Tito Márquez), que ens ha deixat de forma sobtada, i vol expressar el condol a la seva família.

A partir de les 13 h d'avui, divendres 3 de febrer, es pot fer la vetlla a la capella número 12 del tanatori de Sancho de Ávila (c/Sancho de Ávila, núm, 2, metro L1 -vermella- Marina). L'acte d'acomiadament tindrà lloc demà dissabte dia 4, a les 10.45 h, a Sancho de Àvila.

BIOGRAFIA:
Georgina Villanueva Sánchez va néixer a Cella (Terol), el 1932. Fou la tercera de quatre germans. La seva infància va estar molt marcada per la Guerra Civil i la postguerra. El seu pare, militant ugetista, fou afusellat quan esclatà la guerra i la mare va haver de fugir a zona republicana, a Mora de Rubielos, amb els fills, la més petita de mesos. Georgina decidí provar sort a la ciutat i va marxar a viure a Barcelona a principis dels anys cinquanta. Els primers temps a la ciutat catalana no van ser fàcils. Amb tot, aviat trobaria feina en diferents fàbriques de la comarca, entrà a treballar finalment l'any 1954 a l’empresa del tèxtil Fabra i Coats –coneguda popularment com “Can Mamella” i amb una marcada política paternalista-, que comptava llavors amb una plantilla de més de 4.000 persones, bàsicament dones. En aquesta empresa va ser-hi fins que va jubilar-se, anticipadament, als 56 anys. A l’empresa, Georgina no trigà gaire temps a entrar dins de la dinàmica de lluites i reivindicacions del moviment obrer del moment, formant part de la comissió obrera de la fàbrica, militant des de llavors dins d'aquestes sigles, alhora que fou escollida enllaç sindical per les seves companyes. Amb l'arribada de la democràcia al país i la creació dels comitès d'empresa, fou elegida delegada sindical, i ho va ser fins al 1982, quan es produí l'etapa de reconversió de l'empresa. A part de la seva militància sindical, Georgina també lluità políticament contra la dictadura del general Franco. Participà en les mobilitzacions i assemblees que es feien a principis dels anys setanta i ingressà al PSUC; fou aleshores, quan va conèixer Gabriel Márquez Tena (“Tito”), destacat líder sindical de CCOO i membre del PSUC, que seria posteriorment el seu marit. Georgina fins ahir encara continuava militant a Comissions Obreres i a Iniciativa per Catalunya. La forma en la qual ha viscut la seva ideologia d'esquerres, progressista i laica és un exemple per a tots nosaltres.
Font: Biografies Obreres i militància sindical.
Col·lecció: Fonts Orals de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya (FCG)

03/02/2012

Cercador