El Comitè d’Empresa de la Residència Família Josefina a Vic convoca una concentració el 3 de juny en rebuig pel canvi de conveni que vol aplicar la direcció

Aquest canvi de conveni empitjora dràsticament totes les condicions de treball vers el que s’aplica actualment

A finals del desembre passat, la direcció de l’empresa Germanes Josefines de la Caritat, raó social de la Residència Família Josefina, van traslladar al Comitè d’Empresa de CCOO la intenció de canviar el conveni del personal de la Residència de les Germanes Josefines de la Caritat.

El canvi consisteix a passar del Conveni actual d’establiments sanitaris d’hospitalització, assistència sanitària, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques de Catalunya al Conveni de pacte d’eficàcia limitada per a les residències adscrites a l’Associació Patronal i Centres Sociosanitaris Catòlics de Catalunya.

Aquest darrer conveni no només és absolutament inferior a l’actual, sinó que és un dels pitjors convenis col·lectius existents en l’actualitat, ja que empitjora les condicions laborals en tots els sentits: hores treballades, drets, permisos, sous més baixos, etc.

L’atenció a la gent gran es desvirtua quan s’aplica un conveni més baix, com és el cas.

La precarització de les condicions laborals i l’augment de la càrrega de treball en un sector que tracta amb persones grans, fràgils, moltes d’elles dependents o molt dependents, passa factura física i emocional a les treballadores i prioritza el benefici econòmic sobre la cura de les persones.

La pandèmia ha posat en evidència la precarietat de la geriatria i les residències. L’esforç titànic del seu personal, que en molts moments ha estat desbordat, ha tingut el reconeixement públic que es mereix.

El personal que atén la gent gran necessita que es treballi per potenciar la revitalització del sector millorant les seves condicions. Però amb la voluntat de l’empresa de canviar el conveni actual, mostra la seva intenció de fer tot el contrari.

Per tot això, el comitè d’empresa, format per delegades i delegats de CCOO, i les treballadores manifestem el nostre rebuig i total desacord al canvi de conveni i convoquem una concentració a la plaça de la Divina Pastora, 14 (davant l’ambulatori), el proper dijous 3 de juny, de 1 2h a 13 h al matí i de 17 h a 18 h a la tarda.