El hashtag #piqueteccoo obté la màxima repercussió a twitter

Èxit de la vaga general del 29-M a les xarxes socials

La vaga general del 29-M també es va viure a les xarxes socials d’Internet. Concretament a Twitter, des de CCOO volem destacar l’impacte que va tenir el hashtag #piqueteccoo, concepte que va assolir una gran repercussió, esdevenint trending topic (tema del moment) durant gran part del dia d’ahir.

La tasca d’una organització sindical durant una vaga general no es mesura només pel nombre de tweets que es fan des dels perfils organitzatius (gestionats pels departaments de comunicació), sinó per la participació dels delegats sindicals des dels piquets i per l’interès i la repercussió de la informació que aquests generen.

Per això, des de CCOO de Catalunya, volem destacar la tasca feta pels piquets de CCOO arreu de l’Estat, que es van convertir en referència informativa a la xarxa, convertint el hashtag #piqueteCCOO (creat inicialment per recollir internament la informació dels piquets) en trending topic a l’Estat durant la major part de la jornada.

Amb motiu de la vaga varen ser moltes les organitzacions socials i col·lectius que varen crear perfils específics a Twitter pel seguiment de la vaga, però -arribat el moment i concretament quan va començar la vaga amb el canvi de torn cap a les 22.00 h de la nit de dimecres- els continguts i la informació del que començava a passar es van originar des del hashtag dels piquets de CCOO, del quals es van nodrir durant tota la jornada de vaga els perfils que en feien un seguiment específic, fent del hashtag de CCOO tendència a la xarxa durant tota la jornada i trending topic durant la major part del dia.

Barcelona, 30 de març de 2012