CCOO de Catalunya mostra la seva satisfacció per la posada en llibertat dels tres joves detinguts durant la vaga general del 29-M

Es trobaven en presó preventiva des del 29-M

CCOO de Catalunya ha rebut amb una gran satisfacció la notícia de l’alliberament dels tres joves detinguts durant la vaga general del 29-M, l’Isma, el Dani i el Javier, que ha tingut lloc aquest matí. Els tres joves es trobaven en presó preventiva des del dia de la vaga, acusats de formar part d’un grup organitzat per generar aldarulls, quan ells en cap cas van participar en les accions violentes viscudes a Barcelona aquell dia, ni pertanyen a cap xarxa organitzada antisistema. El Gabinet Tècnic-Jurídic de CCOO porta la defensa d’un dels tres joves que avui han sortit de la presó sense fiança per ordre de l’Audiència Provincial.

CCOO, com ja va fer conjuntament amb d’altres organitzacions sindicals, vol denunciar el creixent i preocupant protagonisme que estan agafant les polítiques de repressió i intimidació dels poders públics per limitar les llibertats i negar els drets democràtics de la ciutadania, sota l’argument que cal neutralitzar els violents. El Govern central i la Generalitat pretenen vincular la resposta sindical i ciutadana a les polítiques de retallades socials i laborals als desordres i la violència urbana, ignorant-ne el caire social i polític.

CCOO fa una crida a les autoritats polítiques perquè cessin en la seva actuació repressiva contra el moviment sindical. CCOO considera inacceptable que es tracti a persones que exerceixen el seu dret a reivindicar canvis de les polítiques socials i econòmiques com si fossin delinqüents, i alerta que no permetrà que el conflicte social obert per les injustes i ineficaces polítiques d’ajust i eliminació de drets derivi en un conflicte d’ordre públic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de maig de 2012