CCOO de Catalunya emplaça al Govern de la Generalitat a presentar recurs d’inscontitucionalitat sobre la reforma laboral

Davant del dictamen sobre la reforma laboral emès pel Consell de Garanties Estatutàries

CCOO de Catalunya valora positivament el dictamen del Consell de Garanties Estatutàries sobre la reforma laboral i emplaça el Govern de la Generalitat a presentar un recurs d’inscontitucionalitat davant del Tribunal Constitucional.

El dictamen del Consell de Garanties Estatutàries coincideix amb bona part dels elements d’inconstitucionalitat que ja va plantejar el nostre sindicat juntament amb nombrosos juristes i associacions de professionals de la judicatura. La reforma vulnera el dret al treball i a la negociació col·lectiva, així com a la tutela judicial efectiva i invaeix competències en matèria de treball i relacions laborals.

CCOO entén que el Consell de Garanties Estatutàries dóna la raó als motius dels sindicats per rebutjar la reforma laboral i convocar la vaga general del 29 de març.

CCOO reclamem la retirada d”aquesta reforma laboral injusta i inútil i emplacem al Govern de l’Estat a obrir una negociació amb els agents socials per canviar el seu contingut que fa retrocedir els drets laborals dels treballadors i les treballadores a l’inici de la democràcia.