CCOO avança que està assegurat un 70% de participació a la vaga de l’ensenyament a Catalunya

El sindicat ha fet una consulta de participació de la vaga general en el sector

La Federació d’Ensenyament de CCOO de Catalunya ha recollit les dades de participació prevista a la vaga general en més de 1000 centres de tot el país.

Ja es pot avançar que la vaga afectarà, de moment, al 90% dels centres i, hores d’ara, el 70% dels i les professionals de l’educació tenen previst secundar-la. El personal laboral dels centres també farà vaga amb la resta de treballadors igual que el personal del lleure educatiu, les escoles municipals i les universitats.

En l’escola privada concertada, la vaga tindrà més incidència que altres convocatòries. L’educació secundària i les universitats catalanes aturaran la seva activitat.

Destacar especialment la incidència de participació en l’educació 0-3 ja que el 75% dels treballadors i treballadores de les escoles bressol i llars d’infants públiques i privades tenen previst secundar la vaga. Més del 80% dels centres funcionaran només amb serveis mínims.

Al llarg del matí anirem concretant les dades.