Un 75% de treballadors de la premsa escrita ha secundat la jornada de vaga general avui

Més d’un centenar de professionals del sector s’han concentrat aquest migdia a la plaça Sant Jaume de Barcelona i s’han dirigit després a la redacció del diari El País, on estaven donant les cartes d’acomiadament a les 19 persones afectades per l’ERO

La vaga en la premsa diària impresa de la ciutat de Barcelona i d’abast nacional català ha estat un èxit i la participació es pot xifrar en el 75% del total dels professionals que integren les plantilles de les empreses editores i impressores de premsa. Els quatre sindicats que han convocat als treballadors de premsa de Catalunya a la vaga, CCOO, UGT, SPC i UPIFC valoren molt positivament la participació i afirmen que ha estat un èxit. Aquesta ampla aturada ha estat l’inici de la vaga general que ha de culminar amb la jornada de demà, 14 de Novembre, que es convoca arreu de la Unió Europea.

La vaga s’ha iniciat de bon matí registrant-se ja en els primers torns de treballadors de les àrees de serveis i gestió l’adhesió activa a l’aturada; els treballadors de redacció i finalment els de tallers, per aquest ordre, s’han sumat a la vaga general.

Al migdia més d’un centenar de professionals de premsa s’han concentrat a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona, davant la Generalitat, per fer avinent a les principals autoritats del país la seva adhesió a la vaga i el rebuig a totes les mesures de restriccions i retallades dels drets laborals i socials que s’han imposat. La crisi i les mesures “reformadores” afecten molt durament a tots els professionals que treballen en els diversos mitjans de comunicació, que des de fa anys suporten ERO’s i altres mesures reguladores, i aquesta agressió no s’atura.

Precisament, això s’ha fet del tot evident avui, quan s’ha notificat ja oficialment l’acomiadament de 19 professionals del diari El País a la seva delegació de Barcelona, integrats en la llista de 129 persones afectades de l’empresa editora de El País a tot l’estat. Per això el professionals de tots els mitjans de comunicació que s’han concentrat a la plaça de Sant Jaume, en acabar, han anat a expressar la seva solidaritat als companys de El País a la seu d’aquest diari al centre de Barcelona. Allà, una treballadora de la redacció del rotatiu ha explicat que en aquells mateixos moments s’estaven lliurant les cartes d’acomiadament del personal afectat per l’ERO i ha demanat que col•lectivament es comptés en veu alta fins al número 129, per recordar la xifra total d’acomiadats. Els manifestants han tallat durant uns minuts al trànsit el carrer Consell de Cent, on hi ha la seu de El País, exhibint dues pancartes de protesta.