Vaga a Aguas Danone del 27 al 30 de juny per exigir un increment salarial que garanteixi el poder adquisitiu

Les treballadores i treballadors d’Aguas Danone (Font Vella), de Sant Hilari Sacalm, es planten i faran vaga els dies 27, 28, 29 i 30 de juny per exigir un increment salarial que garanteixi el poder adquisitiu de la plantilla, davant la impossibilitat d’arribar a un acord amb la direcció de l’empresa sobre els increments salarials de 2021. L’acte de mediació realitzat ahir a la seu de Girona del Tribunal Laboral de Catalunya va finalitzar sense acord, amb la qual cosa la vaga segueix endavant.

La darrera proposta per part de l’empresa és d’un increment salarial d’un 3 % amb un pagament en dos terminis (un 1,5 % cada cop) i sense cap clàusula de revisió salarial que garanteixi que no es perd poder adquisitiu, tenint en compte l’IPC del 2021. Amb aquesta proposta de l’empresa, la plantilla té una pèrdua d’un 3,5 %.

CCOO d’Indústria i la representació sindical de la plantilla no poden acceptar aquesta proposta salarial d’una companyia que, malgrat la pandèmia, ha obtingut beneficis durant l’any 2021 i que té previst un creixement en les seves vendes i facturació per a aquest 2022.