Concentració de la multinacional informàtica DXC Technology davant el MWC

El proper dilluns 26 de febrer, a les 12.00 h, està convocada una concentració davant la porta del Mobile World Congres per fer conèixer la pèrdua de fins el 17 % de salari de la plantilla de DXC.

El grup DXC Technology és una empresa multinacional que proporciona serveis informàtics i de gestió de processos al sector bancari, energètic i administracions públiques de tot l’Estat. Està formada per més de 7.500 treballadors i treballadores dels quals prop de 2.000 estan assignats a centres de treball de Catalunya.

Actualment hi ha un conflicte amb la companyia per les pèrdues acumulades en el salari a causa de la inflació de fins el 17 % els darrers 3 anys. Fins al moment l’empresa no ha fet apropaments rellevants, el que fa probable la convocatòria d’un calendari de vagues pròximament.

Les seccions sindicals de CCOO, CGT, USO, Intersindical-CSC, CSI, CSIF, RSTIC, OSTA, CNT, i UGT a una de les empreses del grup, han fet un front comú per assolir la recuperació de la capacitat adquisitiva perduda (l’equivalent a dos mesos de salari anual).

En cas de concretar-se aquestes vagues, els serveis de les principals empreses i administracions de l’Estat poden veure compromès el seu funcionament com ha passat en altres ocasions.