152.000 persones treballadores del sector financer a escala estatal, convocades a la vaga del dilluns 26

A Catalunya, un total de 22.000 persones treballadores de la banca, l’estalvi i de cooperatives de crèdit estan cridades a participar a la vaga parcial de 2 hores convocada per CCOO, UGT i FINI el dilluns que ve, 26 de febrer, de 8.00 a 10.00 h.

Després de les manifestacions a Madrid, Barcelona, Sevilla i València, dilluns que ve les plantilles del sector, 80.000 de banca, 55.000 d’estalvi i 17.000 de cooperatives de crèdit, estan convocades a una atura de 2 hores per exigir a les entitats del sector financer increments salarials d’acord amb els beneficis del sector i mesures de gran importància que millorin un clima laboral cada vegada més insostenible, en una escalada de mobilitzacions que tindrà continuïtat amb la vaga de 24 hores convocada per al divendres 22 de març, data coincident amb la celebració de les juntes d’accionistes de CaixaBank i Banc Santander.

Des de CCOO es qualifica aquesta vaga en el conjunt del sector com una mobilització històrica, ja que no s’ha produït mai de forma simultània a la banca, l’estalvi i les cooperatives de crèdit: “Les treballadores i treballadors del conjunt del sector financer estem convocats el dilluns que ve, 26 de febrer, per entrar 2 hores més tard a la nostra feina i, amb això, avançar 3 anys en el nostre futur”.

Des de CCOO “exigim a les cúpules directives d’un sector que ha batut tots els seus rècord de beneficis, i que continua incrementant els seus dividends i els sous de les seves cúpules, que reverteixi aquests beneficis en aquells que els fan possible: amb increments salarials justos per recuperar el poder adquisitiu perdut, amb mesures que millorin un insostenible clima laboral, marcat per la pressió comercial, les càrregues de treball i l’impacte sobre la salut, i amb dotacions adequades de plantilla per poder prestar un servei de qualitat a la clientela”.