Vaga i concentració per denunciar la manca de diàleg a Monbus-Julià en el conflicte del servei de transport del Baix Llobregat

El 8 de maig davant del Parlament de Catalunya

Davant la pèssima gestió del servei de transport del Baix Llobregat per part de l’empresa Monbus-Julià i la falta de diàleg en la resolució del conflicte, CCOO convoca demà, dia 8 de maig, els treballadors i treballadores es van concentrar davant del Parlament de Catalunya a les 11 hores.

D’altra banda, CCOO va convocar a la plantilla a una manifestació el mateix 8 de maig des de l’empresa Julià (c/Pablo Iglesias, 84, de l’Hospitalet de Llobregat) a l’empresa Monbus (c/Rafael Barradas, 28, de l’Hospitalet de Llobregat).

La concentració al Parlament i la manifestació a l’Hospitalet del Llobregat s’han convocat en el marc del tercer dia de vaga que ja va anunciar el comitè d’empresa a mitjans del mes d’abril.

Monbus-Julià forma part del grup d’empreses d’UTE Sant Boi que gestiona actualment el servei de transport al Baix Llobregat. Són empreses que, malgrat que es presenten al concurs públic fent gala de l’eficiència necessària per gestionar un servei com el del transport de viatgers, després ofereixen llocs de treball precaris, ja que, enmig de l’entramat empresarial, aprofiten per eliminar els drets laborals de la plantilla aconseguits durant dècades.

D’altra banda, és molt habitual que els conductors i conductores informin del mal estat dels vehicles i que l’empresa no posi els recursos suficients per capgirar la situació. CCOO creu que amb aquesta manera d’actuar estan enganyant les administracions, la ciutadania i les persones treballadores, ja que no s’ofereix la qualitat i seguretat que s’hauria d’exigir a un servei públic.