L’Audiència Nacional dona la raó als treballadors i les treballadores de salvament marítim

CCOO celebra la decisió de l’Audiència Nacional. La sentència sobre la demanda interposada a SASEMAR per CCOO declara nul·la la nota interna de l’empresa que modificava les condicions de treball del personal controlador.

CCOO valora positivament la sentència guanyada a l’Audiència Nacional contra l’E.P.E. Societat de Salvament i Seguretat Marítima (SASEMAR) i deixa sense efecte la nota interna emesa per l’ens públic el 5 de desembre de 2023. Aquesta va produir una modificació substancial del règim de les modalitats de treball a torns que estaven pactades pel conveni per a l’any 2024.

L’Administració va canviar de manera unilateral la configuració dels quadrants dels torns, deixant les persones treballadores en una situació d’incertesa i dificultats per conciliar el treball amb la seva vida personal. A Catalunya hi ha actualment dos centres de coordinació, a Barcelona i Tarragona, amb 14 persones treballadores a cada centre.

Aquesta modificació va deixar en una situació incòmoda 350 treballadores i treballadors dels centres de coordinació de salvament marítim a tot l’Estat i ha posat en perill el servei públic de salvament que es presta des d’aquests centres de treball. Des de la secció sindical s’ha sol·licitat a la direcció l’execució immediata de la sentència.

CCOO continuarà denunciant davant els tribunals, grups parlamentaris i mitjans de comunicació l’a desraó’abús de totes aquestes propostes que estan portant SASEMAR a un futur sense rumb i no dubtarem a prendre totes aquelles mesures, inclosa la mobilització, per protegir els drets del conjunt de servidors públics dedicats a la salvaguarda de la vida en la mar.