Contra el desmantellament del servei públic de l’Administració de justícia que pretén imposar Gallardón

Comunicat de premsa conjunt dels sindicats l’Administració de justícia

Al juny, inici de mobilitzacions

Comunicat de premsa conjunt dels sindicats l’Administració de justícia:

Des de fa uns mesos el ministre de Justícia Alberto Ruiz Gallardón està embarcat en una estratègia que sota el nom de reformes amaga el debilitament de l’Administració de justícia com a servei públic i la seva posterior privatització per parts a favor de determinats lobbys professionals i a costa de la butxaca de tots els ciutadans.

En aquesta estratègia, hi té un paper destacat el menyspreu al personal de l’Administració de justícia, que som els que mantenim les portes obertes dels jutjats cada dia i que serem directament afectats per aquestes “reformes”. El Ministeri de Justícia no fa cas de la veu dels treballadors i treballadores de l’Administració de justícia, als quals, veladament, culpa de la situació d’aquesta administració.

El debilitament de l’Administració de justícia s’aconsegueix negant-li els mitjans que necessita per realitzar la seva feina. Així, denunciem la ridícula oferta d’ocupació pública dels dos últims anys. Així mateix, denunciem el caos informàtic existent amb fins a vuit programes de gestió diferents en funció de qui tingui la competència, alguns d’ells clarament obsolets, incompatibles i que no serveixen per a res. D’ambdues qüestions, n’és responsable directe el Ministeri de Justícia, així com les comunitats autònomes amb competències que li donen suport.

Lluny de complir la seva principal funció, dotar de mitjans personals i materials suficients els jutjats i tribunals, els responsables del Ministeri de Justícia s’han entestat a aparèixer com els “salvadors” de l’Administració de justícia, però a costa de la butxaca i dels drets dels ciutadans. Així, les reformes legals empreses o anunciades suposen:

• La fi de la igualtat en l’accés a la justícia. És a dir, el pas d’una tutela judicial efectiva a una tutela judicial “en efectiu”, que crearà una justícia a dues velocitats en funció de la capacitat econòmica dels ciutadans i de les corporacions i empreses.
• D’altra banda, s’està proposant el trossejament i posterior privatització de l’Administració de justícia en benefici de determinats lobbys professionals amb la finalitat d’assegurar el seu futur, però vulnerant clarament la llei i la Constitució.
• Finalment, es reinventen per enèsima vegada la nova oficina judicial proposant l’allunyament de la justícia del ciutadà suprimint els òrgans judicials més propers a favor de la creació de macrotribunals a les capitals de província.

Des del punt de vista professional aquestes reformes es tradueixen en:
• La pèrdua de més de 12.000 llocs de treball a tota l’Administració de justícia ocupats per personal ben format i experimentat.
• La supressió dels processos de mobilitat voluntària (concursos, regulació de les comissions de servei o substitucions), de les oposicions i del dret a la promoció i carrera professional. Per contra, suposa la imposició de la mobilitat forçosa amb reordenacions d’efectius massives.
• Suposa també la devaluació del concepte de funcionari públic de justícia que pot conduir a la desaparició d’alguns cossos als quals  es buida de competències per regalar-les a determinats col·lectius professionals.

Davant d’aquesta agressió les primeres mobilitzacions que es realitzaran són:
JUNY: concentracions als centres de treball els dies 11, 19 i 26, de juny d’11.30 h a 12.30 h.

Barcelona, 6 de juny de 2013