La direcció de l’ICS trenca unilateralment les negociacions

L’ICS ha decidit no convocar la mesa de negociació

CCOO fa més de 10 dies que demanava a la Direcció de l’Institut Català de la Salut que convoqués la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat per tal de contrastar postures i intercanviar propostes que permetessin arribar a un acord. Malgrat la nostra insistència, l’ICS no va voler convocar cap reunió si no garantíem un resultat positiu. CCOO sempre hem manifestat que negociaríem de bona fe i que la nostra voluntat era arribar a un acord perquè consideràvem que era el millor per als treballadors; no obstant això, no podíem donar cap garantia: és absurd assegurar que s’arribarà a un acord fora de la Mesa de Negociació i més absurd encara condicionar una reunió negociadora a la garantia d’un acord final.

Tot plegat demostra el que sospitàvem des de l’inici de les negociacions: no hi havia ni per part de la Direcció de l’ICS ni del Govern interès real d’arribar a un acord; sembla que l’únic interès ha estat fer un simulacre de negociació que impossibilités un acord per poder dir que a l’ICS és impossible fer el que s’ha fet a la XHUP i justificar el trossejament i la privatització de l’ICS, que, com demostren diversos documents que s’han fet públics, és una decisió que va ser presa abans d’iniciar la negociació.