CCOO signa el Xè Conveni Col·lectiu d’Establiments Sanitaris d’Hospitalització, Assistència, Consulta i Laboratoris d’Anàlisis Clíniques

Després de diverses mobilitzacions i protestes

Aquesta tarda del dimecres 30 de gener de 2019, CCOO ha signat el Conveni de la Sanitat Privada (Xè Conveni Col·lectiu d’Establiments Sanitaris d’Hospitalització, Assistència, Consulta i Laboratoris d’Anàlisis Clíniques), juntament amb el sindicat UGT, a més de les patronals ACES i La Unió.

Des de CCOO valorem positivament la signatura d’aquest conveni, ja que suposa unes millores laborals importants per al conjunt de treballadores i treballadors del sector, entre les quals volem destacar:
– Increment del 3,2% sobre tots els conceptes del convenis a partir de l’1 de setembre de 2018 fins a 31 de desembre de 2019, així com un 0.2% sobre tots els conceptes de l’1 de gener de 2018 a 31 d’agost de 2018.
– Increment d’un dia d’assumptes propis.
– Un dia anual de permís per assumptes mèdics, visites i/o proves diagnòstiques.
– Es garantiran aquells increments ja pactats a les empreses (durant la vigència d’aquest conveni) per a tots els professionals que rebin un salari brut anual, per a tots els conceptes de nòmina inferiors a 32.000 €.

CCOO volem remarcar que la signatura d’aquest conveni ha estat possible després de moltes mobilitzacions de lluita sindical i laboral dels darrers mesos.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de gener de 2019