CCOO i CATSALUT confirmen el compliment de les millores acordades en el 3r Acord

Davant la no aprovació dels pressupostos de la Generalitat, CCOO ens hem reunit amb CATSALUT per confirmar que les millores del 3r Acord de l’ICS i del 3r Conveni de la sanitat concertada es compliran

El passat 22 de novembre, CCOO juntament amb altres forces sindicals vam signar el 3r Acord de les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut (ICS). Tot i que portàvem temps de negociacions, era molt important tancar l’acord abans de finals de novembre, ja que, si esperàvem fins al desembre, no hauria entrat dins del pressupost del mateix 2023. En el pitjor dels escenaris, una pròrroga pressupostària hauria garantit que les millores econòmiques contingudes en el 3r Acord passarien automàticament al pressupost del 2024.

En aquells moments, tot i semblar que podria haver-hi un acord polític per a uns nous pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2024, que probablement millorarien els del 2023, finalment això no ha passat. La conseqüència ha estat la pròrroga pressupostària i l’anunci de noves eleccions el 12 de maig d’enguany.

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya hem mantingut una reunió amb CATSALUT per confirmar tot el que havíem previst. En un acte de responsabilitat, vam signar el 3r Acord de l’ICS en el moment oportú, amb l’objectiu de millorar les condicions de treball dels professionals després de gairebé disset anys i mantenir-les, independentment dels pressupostos. A més, ens han confirmat que les millores contingudes al 3r Conveni de la sanitat concertada (conveni SISCAT), que encara s’estan desplegant, també estan garantides amb la pròrroga pressupostària.

Lamentem la falta d’acord polític sobre els pressupostos de la Generalitat per al 2024. Tot i que garantim les millores dels dos acords o convenis, no podrem comptar amb l’increment de la partida pressupostària prevista per a salut.