Les persones temporeres sovint s’enfronten a condicions laborals d’extrema precarietat o fins i tot d’abús i explotació que posen en perill la seva seguretat i la seva salut.

RISCOSPOSSIBLES DANYS A LA SALUT
Contacte amb productes químics (insecticides, herbicides, etc.)Intoxicació, lesions als ulls, problemes a la pell o respiratoris, etc.
Transportar càrregues pesades o adoptar postures incòmodesLesions musculars, d’ossos, d’articulacions (mal d’esquena, braços, mans, coll, cames, etc.)
Ús d’eines i maquinària agrícolaCops, talls, caigudes, etc.
Ritme de treball elevat o extenuantFatiga, estrès, etc.
Contacte amb insectes, rates, ratolins, etc.Picades, mossegades, etc.
Condicions ambientals, especialment l’exposició al sol i a la calorCop de calor (marejos, nàusees, taquicàrdies…), erupcions de la pell, problemes oculars, càncer.
Salut Temporers 1
Salut Temporers 2
Salut Temporers 3
Salut Temporers 4

Tens dret a tenir condicions laborals que no perjudiquin la teva salut:

1. Disposar d’instal·lacions i espais de descans i per a la higiene personal (vestuaris, dutxes, etc.).
  2. Tenir eines, maquinària i vehicles en bon estat i que siguin segurs.
  3. Treballar a un ritme adequat, amb descansos suficients durant la jornada de treball i entre jornades.
  4. Tenir mitjans per protegir-te de la calor (zones a l’ombra o refrigerades per descansar, gorres, ulleres de sol, cremes de protecció per a la pell, aigua potable i fresca…).
  5. No ser objecte d’abús laboral ni de violència sexual a la feina.
  6. Accedir a formació sobre els riscos laborals als quals estàs exposat i a la manera de prevenir-los.
  7. Rebre atenció mèdica per part de la mútua en cas d’accident de treball.
  8. Poder realitzar revisions mèdiques per saber l’impacte dels riscos laborals sobre la teva salut.
  9. No haver de pagar per cap d’aquestes mesures: se n’ha de fer càrrec qui et contracta.

Si ets temporer o temporera i penses que els teus drets no es respecten, no ho dubtis: contacta amb el teu sindicat, CCOO.

Salut Temporers
Salud Temporeros

Feu clic per veure la infografia “Sabies que els treballadors i treballadores temporers tenen els mateixos drets que els fixos?” en català o ¿Sabías que los trabajadores y trabajadoras temporeros tienen los mismos derechos que los fijos? en castellà

Amb el suport de:

Logotip del Departament d'Empresa i Treball. A la feina cap risc