La reunió, convocada pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, també ha comptat amb la presència per part del Govern de la consellera de Presidència Laura Vilagrà i la consellera d’Economia, Natàlia Mas.

A la reunió s’han presentat les grans línies del pressupost en el qual està treballant el Govern de la Generalitat per al 2023, que preveu un increment del sostre de despesa de 3.098 milions d’euros. S’ha compartit la visió que cal apostar per uns pressupostos que signifiquin un escut social i econòmic, i a l’hora abordin transformacions estructurals del model productiu i la necessària transició energètica.

Per part de Javier Pacheco i Camil Ros, secretaris generals de CCOO i UGT de Catalunya, s’ha mostrat predisposició per compartir les propostes que s’han vingut fent els últims mesos conjuntament des de les organitzacions sindicals més representatives, per abordar la crisi social que requereix polítiques públiques per part del Govern, així com fer front a una transformació del model productiu amb criteris de transició justa.

En els propers dies seguiran els treballs conjunts amb el Govern en la concreció de les propostes conjuntes d’UGT i CCOO per als pressupostos del 2023.