Presentació pública de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) “Per un mínim de 6% del PIB per a l’educació”

CCOO i diverses entitats del mon educatiu presentaran el dimecres 18 de gener la ILP: “Per un mínim de  6% del PIB per a l’educació”.

L’acte es realitzarà a les 18 hores a l’Auditori de Sant Martí, a la plaça Angeleta Ferrer, 2 de Barcelona i comptarà amb la participació de Javier Pacheco, Secretari General de CCOO de Catalunya, Paco García, Secretari General de la Federación de Enseñanza de CCOO, Lucía Aliagas, coordinadora d’Acció Jove- Joves de CCOO, Teresa Esperabé, Secretària General de Federació d’educació de CCOO i representants de diferents entitats del mon educatiu.

Es presentarà també l’informe elaborat per Juan B. Martínez, docent i ex responsable d’estudis de la Federación de Enseñanza de CCOO que porta per nom: “L’evolució del finançament al sistema educatiu català del 2009 al 2020. Incompliment de la LEC i retrocés educatiu”

A partir de les dades d’aquest estudi i d’altres relacionades amb la situació actual de l’educació des del sindicat hem vist la necessitat d’activar un canvi de tendència de la inversió educativa al nostre país i per això impulsarem aquesta iniciativa legislativa popular com un revulsiu a aquesta situació. Aquesta ILP pretén involucrar a tota la comunitat educativa i per extensió a tota la societat civil, perquè sabem que l’educació és l’eina més potent per aconseguir el progrés individual i col·lectiu de les nostres societats. Cal reduir l’abandonament escolar prematur, erradicar la segregació escolar, implementar realment el decret d’educació inclusiva… i tants altres temes que la proposta de Llei recullAquí podeu consultar el text de la ILP.

A l’acte informarem de les següents passes que realitzarem per portar endavant la ILP.