CCOO de Catalunya valora molt positivament la resolució favorable de l’autorització de residència per a la família del doctor Mario Rafael Chalco

El CITE ha gestionat la sol·licitud de la família del facultatiu argentí que va morir a causa de la COVID-19 mentre treballava a l’Hospital de Martorell després de 105 dies a la UCI

El passat 26 de maig el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya va rebre una consulta per part dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Martorell sobre un cas que estaven portant. Es tractava d’una família argentina, que residia al municipi.

El pare, Mario Rafael Chalco, metge de l’Hospital de Martorell, es trobava ingressat a la UCI a causa de la COVID-19, i la mare, Carmen Torres, que també havia estat ingressada per la COVID-19, es trobava en la necessitat d’haver de regularitzar la situació legal de la família. Ella i els seus quatre fills havien vingut el passat mes de gener des de l’Argentina a visitar el seu marit, amb la idea de, posteriorment, un cop retornats al seu país d’origen, tramitar el reagrupament familiar. Tanmateix, el contagi i l’ingrés hospitalari per la COVID-19 i el tancament de fronteres van impedir el retorn de la família a l’Argentina.

Malauradament, el doctor Chalco va morir després de 109 dies a la UCI i va deixar la seva dona i els quatre fills en una situació de desemparament, tant econòmic -l’únic ingrés de la família era el sou com a metge del pare- com legal, pel que fa a l’autorització de residència de la Carmen Torres i els seus fills a l’Estat espanyol.

Davant d’aquesta situació, des del CITE de CCOO es va activar un equip de treball -format per un assessor d’estrangeria i l’advocada de l’entitat- per tramitar, de manera urgent, la regularització administrativa de la Carmen Torres i la dels seus fills per la via de la disposició addicional 1a 4a prevista a la Llei d’estrangeria. Un cop recollida tota la documentació requerida, i de manera coordinada amb l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona, la sol·licitud de regularització per circumstàncies excepcionals es va registrar el passat 23 de juliol de 2020. Aquesta sol•licitud ha estat resolta favorablement en data 19 d’agost de 2020.

Des de CCOO de Catalunya valorem molt positivament aquesta resolució favorable de l’autorització de residència per a la família del doctor Chalco, ja que li permetrà normalitzar la seva situació administrativa al país a tots els efectes. Tanmateix, el sindicat seguirà treballant per aconseguir el reconeixement de la mort del doctor Chalco com un accident de treball, amb les corresponents prestacions per a la família.

Amb això, el sindicat es referma en el seu compromís de seguir donant suport a tots els treballadors i treballadores afectats per la crisi econòmica i social que ha generat la pandèmia i fa una crida a totes les administracions a prendre les mesures oportunes i a destinar els recursos humans i econòmics necessaris per garantir que realment ningú no es quedi enrere.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 de setembre de 2020