Noves jornades de vaga del servei de neteja de grafits de l’Ajuntament de Barcelona per als dies 30 i 31 de març

Després de la vaga als serveis de neteja de grafits de la ciutat de Barcelona operat per l’empresa FCC del dia 10 de febrer de 2023, i les mobilitzacions que han seguit durant el mes de març, seguim amb la posició intransigent per part de l’empresa. Per això la plantilla i el comitè d’empresa han decidit convocar vaga per als dies 30 i 31 de març de 2023.

Després de diverses assemblees realitzades amb la plantilla i més d’un any de negociació del conveni col·lectiu, ens trobem en un atzucac, amb les negociacions encallades i sense avenços.

Des de CCOO portem molt de temps plantejant a l’empresa les diverses reivindicacions sense rebre cap resposta o solució.

Des de CCOO hem traslladat a l’empresa la necessitat de poder assolir un acord per renovar el conveni col·lectiu que va finalitzar la seva vigència el 31 de desembre del 2020. Des d’aleshores ens trobem amb el salari congelat i sense poder afrontar les necessitats socials i salarials de la plantilla, i amb una situació d’inflació desbocada que afecta negativament el poder adquisitiu de la plantilla, que es va reduint any rere any.

Actualment seguim reivindicant la visualització i el reconeixement social dels treballs de neteja de grafits, com la resta de serveis de sanejament urbà de la ciutat de Barcelona. L’empresa concessionària del servei, FCC, es nega a escoltar les reivindicacions de la plantilla i a asseure’s a negociar amb voluntat real d’assolir un acord, i només es dedica a dilatar les negociacions sense produir cap avenç significatiu.

Lamentem profundament la postura de FCC així com la manca de voluntat de diàleg social i de les reticències a seure per tal d’atendre les nostres reivindicacions en un marc de diàleg social.

Les dues jornades de vaga aniran acompanyades d’actes per fer visible el conflicte.

El 30 de març concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, d’11 a 13 hores. El 31 de març la concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona es farà de 9 a 11 hores, moment en què s’iniciarà una manifestació fins a la seu de FCC a Barcelona.