Nova jornada de vaga del 0-3

Després de tres jornades de vaga de les treballadores del sector de l’educació de 0 a 3 anys, amb una forta participació, les patronals es mantenen immòbils. Des de CCOO no comprenem aquesta actitud, que és irresponsable amb el sector i amb les seves treballadores.

Considerem que ja és hora que a les treballadores del 0-3 se’ls reconeguin unes condicions de treball amb salaris dignes amb increments salarials anuals segons l’IPC; jornades laborals més reduïdes i amb temps per preparar materials, fer reunions i realitzar les avaluacions de les activitats que s’han de desenvolupar; el reconeixement de les incapacitats temporals al 100 %; una reducció de ràtios per aconseguir una millor atenció educativa dels infants, i suport educatiu per als infants amb necessitats educatives especials.

Per tots aquests motius, CCOO d’Educació fa una crida a participar en aquesta nova jornada de vaga, que tindrà lloc el pròxim dimecres dia 15 de novembre, a les 11 h, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

A la primera jornada de vaga va tenir lloc una concentració al Departament d’Educació, on vam tornar a demanar la creació d’una Taula 0-3 per implicar l’Administració, les patronals i tots els sindicats en l’assoliment d’un model educatiu de qualitat i equitat en aquesta etapa educativa. A la segona es van concentrar a la plaça de Sant Jaume per aconseguir que la Generalitat s’impliqui en la regulació del 0-3, en allò que correspon a les ràtios i a la inversió. A la tercera es van reunir davant de l’Associació Catalana de Municipis per reivindicar el compromís de les entitats locals en l’elaboració d’un acord marc que asseguri que cap licitació pugui sortir per sota d’uns mínims dignes.

En aquesta jornada de vaga de dimecres, les treballadores tornaran a reivindicar tots els punts anteriors. La Generalitat és la que té la competència en matèria d’educació i és la que ha de millorar aquesta etapa tot evitant, via una nova legislació, l’externalització d’aquest servei. L’educació no hauria de ser un negoci. És més, l’educació a l’etapa 0-3 és fonamental per assolir un desenvolupament formatiu i vital al llarg de tota la vida.

Des de CCOO celebrem que, després de tres jornades de vaga en solitari i de moltes crítiques gratuïtes, UGT i USOC se sumin per fi a aquesta darrera jornada de lluita. CCOO sempre ha apostat per la unitat sindical com a eina per millorar les condicions laborals de les persones treballadores del 0-3.