Mor Tito Márquez, històric sindicalista de CCOO de Catalunya

Diumenge 18 de juliol va morir a Barcelona Gabriel Márquez Tena, “Tito” Márquez, històric sindicalista de CCOO de Catalunya.

Nascut a Bélmez (Còrdova) el 1931, l’any 2005 la Generalitat de Catalunya li va concedir la medalla President Macià per la seva dedicació, constància i esperit d’iniciativa en la seva actuació per la millora de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de Catalunya.

Havia estat treballador del camp, treballador del vidre i sindicalista. L’any 1959 va ingressar al PCE i va participar en els primers moviments obrers i camperols andalusos, essent detingut l’any 1962 i passant un any a la presó. Va arribar a Terrassa l’any 1964 i un any després es va traslladar a L’Hospitalet, on va prendre contacte amb els grups d’expressos emigrats per organitzar-los en el PSUC. El 1966, va organitzar amb altres companys les CCOO a Badalona. L’any 1969 va ser detingut i va ingressar a la presó Model de Barcelona. Posteriorment es va vincular amb la Coordinadora de la CONC, i a partir de 1973 va passar a l’aparell de propaganda de CCOO. Des del 1978 al 1996 va treballar a la Secretaria d’Organització de la CONC.

A partir del matí del dilluns 19 de juliol, el seu cos està a la sala de vetlla 8 del tanatori de la Ronda de Dalt (c/Scala Dei, 17-37, Barcelona) i el dimarts 20 de juliol a les 11’30h s’hi celebra la cerimònia de comiat.

Des de CCOO de Catalunya lamentem aquesta pèrdua i mostrem el nostre condol a la seva família.