Memòria del mandat 2017-2020 de CCOO de Catalunya

La Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CONC) és una confederació sindical que té per objectiu organitzar treballadores i treballadors per defensar els seus drets i les seves condicions de treball i de vida.

La nostra organització actua en l’àmbit de l’empresa per defensar els drets laborals i, en l’àmbit general, per intervenir en les polítiques
públiques, ja que les condicions de treball i de vida de les persones es determinen dins i fora de l’empresa. En una economia global, els
drets laborals tenen una dimensió que depassa les fronteres del país i, per això, la dimensió internacional i la cooperació sindical formen part de les tasques que du a terme el nostre sindicat, aliat amb el sindicalisme global.

CCOO ens definim com a sindicat de classe i nacional perquè ens sentim compromesos amb la defensa dels drets socials i nacionals de la ciutadania de Catalunya, i amb la lluita per a la supressió de tot tipus d’opressió, discriminació i explotació de la classe treballadora.

Un mandat entre la crisi política i la pandèmia

Hem desenvolupat la nostra activitat sindical probablement en un dels contextos més complicats al qual el sindicalisme confederal ha hagut de fer front. Els tres elements que han condicionat —i de quina manera— la nostra acció sindical són els següents: la situació política a Catalunya, la pandèmia i la crisi social, la qual suma la crisi de la gran depressió del 2008 i la crisi sanitària del 2020.

La memòria del mandat desgrana l’anàlisi d’aquesta situació i el paper de tot el sindicat per donar respostes clares a problemes complexos.

Pensem que amb les dificultats que la situació ha provocat, i amb la humilitat de saber que la nostra autocrítica ens ha ensenyat sempre que no tot el que fem és encertat — cosa que ens ajuda a millorar—, el sindicat ha estat a l’altura del moment.

Són instants que escriuen pàgines importants en la nostra història, per diferents motius, i que tindrà, de ben segur, una referència al compromís de milers d’homes i dones que van donar el millor de si mateixos per ser útils a la classe treballadora catalana.