Noves formes de semiesclavitud moderna: la kafala al Líban

La Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya ha organitzat l’acte “Les noves formes de semiesclavitud moderna: la kafala al Líban”, que comptarà amb la projecció del documental “La kafala al Líban” i un debat posterior.

Podeu mirar-ne aquí la promo:

Serà el dijous 14 de desembre a partir de les 17 hores, a l’Espai Assemblea de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona).

Kafala Ok

D’altra banda, el 12 de desembre a Tarragona a la seu de CCOO (c/ August, 48, 1r – Tarragona) a les 18h tindrà lloc una altra presentació.

Cartell Kafala Tarragona

Actualment, al Líban, hi ha 250.000 treballadores domèstiques migrants atrapades en el sistema de la Kafala o esponsorització consistent a què les dones, gairebé, esdevenen una propietat més del seu empleador/a. Això suposa la vulneració sistemàtica dels seus drets humans.

La Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya, per posar veu a la lluita d’aquest col·lectiu, presentarà també el documental de creació pròpia «La kafala, les esclaves del segle XXI», una mostra de la situació de semiesclavatge en què viuen les treballadores de la llar al Líban sotmeses al sistema de la kafala o esponsorització i que fa que passin a ser, gairebé, una propietat més del seu empleador/a. L’audiovisual s’ha enregistrat pràcticament íntegre a Beirut i compta amb testimonis reals víctimes d’aquest sistema opressor que atempta contra els seus drets fonamentals.

El documental ha estat desenvolupat en el marc del projecte “Promoció de la justícia de gènere i el treball digne per a les dones al Líban”, promogut per la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya i amb el suport dels Ajuntaments de Barcelona, Tarragona, Sabadell, la Garriga, Gavà i Montmeló.

Per això, durant el desembre tindrà lloc la visita d’una delegació libanesa a Catalunya formada per membres de la contrapart del projecte, FENASOL. Durant els dies d’aquesta visita, la Fundació organitzarà el dijous 14 de desembre la jornada “Les noves formes de semiesclavitud moderna: la kafala al Líban”, que tindrà lloc a la seu nacional de CCOO de Catalunya (Espai Assemblea, Via Laietana, 16 – Barcelona) a partir de les 17.00 h, on hi haurà les intervencions de la delegació, així com la visualització del documental “La Kafala: esclavitud al segle XXI”.