Lamentem la mort de Faustino Miguélez Lobo

Us informem de la defunció del nostre company Faustino Miguélez Lobo (17/2/1942 – 13/9/2022), qui va ser secretari general de la Federació d’Ensenyament de CCOO des del 1979 al 1981 i professor de la UAB. També va ser responsable de Formació de la CONC i després es va reincorporar a la seva tasca acadèmica. Ha estat catedràtic de Sociologia de la UAB i fundador del QUIT, Centre d’Estudis de la Vida Quotidiana i el Treball i, posteriorment, de l’Institut d’Estudis del Treball. Tots dos han estat centres de referència en l’estudi de la condició obrera al nostre país i han enfortit l’anàlisi i la proposta sociopolítica del nostre sindicat.

Fa quatre anys, amb motiu de la publicació d’un llibre dels quaranta anys d’història de la Federació d’Educació de CCOO, ens responia això en una entrevista:

– “Quins són els reptes sindicals de futur?

– S’ha de fer també un sindicalisme per als col·lectius més febles.

Crec que el sindicat ha de treballar més vinculat al territori.”

Era autor del llibre La lucha de los mineros asturianos bajo el franquismo (Libros del Norte) i Seat, la empresa modelo del régimen, així com de nombrosos articles i documents de recerca acadèmica. Des de CCOO de Catalunya, i en particular des de la Federació d’Educació, volem donar el nostre més sentit condol a la seva família i entorn.