La mesa negociadora ha signat un preacord pel tancament del centre de treball d’Amazon a Martorelles

La part social ha signat finalment, i després d’esgotar els 30 dies de consultes estipulats, un preacord amb la direcció de l’empresa Amazon després d’anunciar el tancament del seu centre de treball de Martorelles a la província de Barcelona.

Des de la comissió negociadora s’ha treballat perquè aquest procés es pogués tancar garantint les millors condicions per a totes les persones treballadores del centre. Per aquest motiu s’ha exigit a l’empresa que posés a disposició de la persones afectades tots els llocs de treball possibles a Barcelona, i, amb això, l’aplicació de les garanties que ofereix el Conveni de Mercaderies i Logística de la província de Barcelona.

El preacord aconseguit durant la matinada del dia 21 de febrer, després de més de vint hores ininterrompudes de negociació, suposen una garantia per a la plantilla en les seves diferents opcions, tant pel que fa a recol·locació com en la seva sortida de l’empresa.

L’acord permet que les treballadores puguin optar a un lloc de treball a Barcelona, Figueres o Saragossa (puntualment l’empresa ha atès peticions en altres províncies, com Sevilla, Madrid, Múrcia i València), amb indemnitzacions que cobreixen les despeses i el període d’adaptació que puguin tenir. Un acord que dona prioritat d’elecció als col•lectius més vulnerables o amb més dificultats per trobar una ocupació alternativa.

Des de la comissió negociadora es considera que, després de quatre setmanes de dures negociacions en les quals les posicions estaven molt allunyades, s’ha pogut aconseguir un acord que abasta grans assoliments i això s’havia de reflectir en les garanties i indemnitzacions que les persones treballadores es mereixen.