La Fundació Portolà acomiada una treballadora per presentar-se com a candidata de CCOO

Des de CCOO denunciem que l’empresa Fundació Privada Gaspar de Portolà de Sant Feliu de Llobregat ha acomiadat una treballadora per presentar-se a  la candidatura del sindicat per escollir els membres del comitè d’empresa. La treballadora acomiadada, monitora del centre especial de treball de la Fundació Portolà, amb cinc anys d’antiguitat a l’empresa va rebre a principis de mes una notificació en la qual es procedia a l’extinció de la seva relació laboral i al seu acomiadament disciplinari.

L’empresa era coneixedora que aquesta treballadora es presentava  a les eleccions sindicals per CCOO. L’acomiadament disciplinari s’ha fet sota falses acusacions difamatòries cap a la treballadora, referent sindical, però van també contra el mateix sindicat, ja que aquest acte no és una mera aplicació del conveni col·lectiu, sinó una vulneració del dret a la llibertat sindical. Altres membres de la candidatura de CCOO han rebut també pressions, amb canvis de lloc de treball i prohibició de parlar sobre aquest tema, perquè desistissin de formar part de la candidatura electoral.

L’empresa ha intervingut en el procés electoral, informant de manera esbiaixada a les persones treballadores, fent-los retrets per presentar-se per CCOO, apartant treballadors i treballadores del seu habitual lloc de treball, i amenaçant amb sancions per informar i demanar la signatura per a la seva candidatura.

Les persones treballadores denuncien maniobres per part de l’empresa  tendents a controlar les decisions de les meses electorals, dificultant  la creació d’un òrgan de representació i defensa laboral, previst en la llei, i situant la cap de finances i la gerent (que, en tractar-se de càrrecs directius, queden excloses per llei) com a presidenta titular i suplent  de la mesa  electoral, allargant innecessàriament el calendari electoral  i signant la carta d’acomiadament de la candidata de CCOO.

La Fundació Privada Gaspar de Portolà mai no ha tingut representació sindical. El grup de treballadores i treballadors de l’empresa Fundació Portolà no sabien que en presentar una candidatura per representar els seus companys i companyes es veurien involucrats en un veritable malson. L’intent d’exercir un dret democràtic, ja als inicis del segle XXI,  ha suposat, almenys fins ara, un acomiadament i una situació a l’empresa de pressió i amenaces.

La UGT ha acceptat la participació i control en la mesa electoral de les dues directives de l’empresa, i no s’ha oposat a un calendari electoral que dilata el procés innecessàriament a més de cinc mesos, i això ens causa perplexitat. La Fundació Portolà és un centre especial de treball, amb 148 persones treballadores i més del 45 % del seu pressupost prové de subvencions públiques i donacions. La fundació manifesta que vol ser referent en bones pràctiques, qualitat i innovació en la integració social i laboral de persones amb discapacitat d’especials dificultats amb un creixement sostenible.

Des de CCOO hem  iniciat totes les accions legals per revertir la situació, garantir el procediment democràtic i sense ingerències de l’empresa i per reclamar la nul·litat de l’acomiadament i la readmissió de la treballadora.