La Federació d’Educació de CCOO denuncia que hi ha més de 600 vetlladores pendents de cobrar la nòmina de novembre

Fa temps que des de CCOO hem denunciat la mercantilització i, en conseqüència, la precarització del suport als infants amb necessitats específiques de suport educatiu. L’externalització del suport a l’educació inclusiva als centres educatius per part del Departament d’Educació està arribant a límits insostenibles i, ara mateix, més de 600 treballadores n’estan patint les conseqüències.

Després d’un procés de licitació que ha sigut de tot menys ràpid i transparent, ens hem trobat que, des de l’1 de novembre, el suport educatiu dels serveis territorials de Catalunya Central i del Vallès Occidental està gestionat per la Fundació SAMU, una empresa amb seu a Sevilla i amb presència a Espanya, el Marroc i els EUA, dedicada a la gestió d’ambulàncies, centres d’emergències i sociosanitaris, i, pel que sembla, sense cap mena d’experiència prèvia en l’acció educativa i encara menys amb infants i joves amb necessitats específiques de suport educatiu.

El desgavell organitzatiu és de tals dimensions que a hores d’ara més de 600 treballadores encara NO HAN COBRAT LA SEVA NÒMINA sense cap explicació o resposta per part de l’empresa licitadora. Aquest fet no fa més que agreujar una mica més, si és que és possible, la ja de per si precària situació de 600 de les més de 2500 treballadores que fan aquesta funció cabdal als centres educatius de tot Catalunya.

Des de CCOO denunciem el greu incompliment de la Fundació SAMU envers de les seves treballadores, i exigim que de manera immediata aquesta situació sigui resolta. Igualment, responsabilitzem directament el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, al qual reclamem una intervenció ràpida per redreçar la situació actual, a la vegada que els reclamem obrir una taula de diàleg amb les organitzacions sindicals més representatives per tal de negociar la internalització d’aquestes treballadores a la funció pública.

7 de desembre de 2022