La Comissió Executiva de CCOO de Catalunya nomena la sindicalista Liliana Reyes responsable de Noves Realitats del Treball, Economia Social i Solidària

Amb l’objectiu d’iniciar la segona fase de l’acció sindical destinada a aquest important col·lectiu de treballadores i treballadors

El sindicat considera assolida la primera fase del projecte d’acció sindical vinculada a les noves realitats del treball i, en especial, a les persones treballadores anomenades riders. S’ha aconseguit obrir el camí de l’acció sindical a l’economia de plataforma, consolidar les primeres línies de treball al voltant de la reclamació de drets per a aquests col·lectius que ens ha dut, entre d’altres, a realitzar la primera vaga de l’economia de plataforma a Europa el passat agost. Aquesta tasca l’ha liderada la sindicalista Carmen Juares, que ha dut el sindicat a assumir la seva responsabilitat en la lluita contra la precarietat a aquests sectors de manera reconeguda per CCOO.

A partir d’ara cal assegurar el desplegament de l’aplicació de l’anomenada llei rider per a la laboralització del col·lectiu, i així poder aplicar els beneficis en qüestió de contractació que comporta la nova reforma laboral. Una nova fase que volem estendre a tots els treballadors i treballadores de les múltiples activitats lligades a les empreses en plataformes digitals. Un repte clau per al sindicalisme en aquests temps. Una nova etapa que liderarà Liliana Reyes, sindicalista de CCOO amb experiència en sectors precaris com el del treball de la llar i les cures.