La brigada d’Acció Jove de CCOO ja és a Itàlia!

Amb la voluntat de recuperar i enfortir l’aliança històrica de CCOO de Catalunya amb sindicat italià CGIL a la regió de Llombardia, ahir van arribar a Milà vuit joves sindicalistes per celebrar una trobada sindical i sociopolítica.

Acció Jove, l’organització juvenil de CCOO de Catalunya, va arribar ahir a Itàlia per a celebrar una trobada bilateral amb la CGIL de la Llombardia, el primer sindicat de classe italià. L’aliança entre ambdues organitzacions és històrica i es remunta als orígens comuns de les regions: zones altament industrials durant la segona meitat del segle XX, que han hagut d’afrontar una transició cap a altres ocupacions i que ha afectat, sobretot, a les joves.

L’objectiu de la trobada és aprofundir en les relacions entre les dues organitzacions en l’àmbit juvenil, així com conèixer la realitat sociopolítica i història del país veí a través de la memòria històrica antifeixista. Entre d’altres amb  la visita prevista a l’únic camp d’extermini amb càmera de gas a Itàlia, la Risiera di San Sabba, a Trieste.

En uns temps de creixement de l’ultra-dreta arreu, la cooperació sindical i la solidaritat internacional és la nostra millor eina per aturar-la i defensar la democràcia i els DDHH Laborals!