El Departament d’Educació es veu obligat a retirar les seves propostes privatitzadores. El projecte presentat no és satisfactori i CCOO exigeix una negociació de la LEC sense presses ni imposicions
A la vista de la roda de premsa de presentació de l’avantprojecte de Llei d’Educació de Catalunya feta avui pel conseller d’Educació, es pot afirmar que la vaga a l’ensenyament del 14 de febrer comença a donar els seus fruits.
Alguns dels elements més emblemàtics del Document de Bases han saltat de l’avantprojecte i al mateix temps s’han incorporat algunes de les reivindicacions sindicals que van motivar la vaga.
• No hi haurà gestió privada de centres públics del Departament.
• S’introdueixen millores en la regulació del servei públic educatiu
• Es reconeix com a sistema educatiu les activitats socio-educatives.
• La llei incorpora el conjunt de professionals de l’educació.
• Homologació de les condicions laborals i salarials dels professionals dels centres concertats amb els del conjunt del servei públic d’educació.
CCCO exigirà una regulació detallada i amb calendari de tots aquests aspectes.
Per a CCOO el projecte de llei no és satisfactori.
Malgrat aquestes millores aconseguides, la proposta presentada no es la llei d’educació que necessita Catalunya. CCOO emplaça al Departament d’Educació a negociar el projecte de Llei, sense presses ni imposicions.
Aquesta negociació s’ha de produir de manera immediata en la Mesa Sindical que es constitueix demà, i que ha estat un nou àmbit de negociació aconseguit amb la vaga del 14-f, i en el marc del Pacte Nacional per l’Educació.
Un projecte de Llei d’Educació només serà útil si compta amb consens social i implica en la seva aplicació a tots els sectors i especialment al professorat i la resta de professionals de l’educació.
Per a CCOO, la regulació de la funció docent ha de ser negociada.
CCOO exigeix al Departament d’Educació que tots els aspectes vinculats a la Funció Docent ( Formació Inicial, accés, provisió de llocs, carrera docent) surtin de l’articulat de l’avantprojecte de llei i siguin objecte de negociació abans de l’aprovació definitiva del projecte de Llei pel Govern català.
CCOO exigirà que els canvis que es puguin introduir per millorar la gestió dels centres públics docents no suposin en cap cas processos de desregulació i garanteixin els principis bàsics que han de regir la Funció Pública docent ( mèrits, capacitat, concurrència, publicitat).
CCOO exigirà que el projecte de LLEI incorpori canvis en la gestió del Departament i mecanismes d’avaluació dels seus responsables públics
Algunes de les propostes plantejades, amb l’excusa de permetre canvis en la situació actual no són més que cortines de fum per amagar el grau de incompetència en la gestió en la que ha caigut el Departament en els darrers anys.
Alguns dels problemes de gestió actual no requereixen canvis legals, sinó una millora en la gestió del Departament, únic aspecte en què la llei malauradament no entra.
CCOO proposa a tots els sindicats i a la comunitat educativa que s’impliquin en un procés de debat, negociació i consulta sobre la LEC.
CCOO proposarà a tots els sindicats un procés unitari de debat i consulta als centre educatius i entre el conjunt dels professionals.
En paral•lel mantindrà contactes amb el conjunt de la comunitat educativa per exigir al Govern català que el procés es faci amb la participació i negociació amb tots els sectors implicats.