Informe de situació al Consell Nacional de la CS de CCOO de Catalunya

Acabem aquest any 2020 tenint clar que quedarà a la memòria de la història contemporània. Ha irromput una pandèmia global que ha canviat en poc temps les prioritats de les polítiques, de les institucions i del conjunt de la societat. La vida, protegir la vida, és el principal repte de les societats arreu del món. La manera d’afrontar-ho ha polaritzat polítiques, enmig d’una mortalitat que supera el milió i mig de persones segons dades oficials. El negacionisme de governs populistes ha provocat milers de morts als EUA o a Brasil, per exemple. D’altra banda, el raquitisme de l’estat del benestar, amb grans mancances als sistemes de salut, no ha permès poder fer front a la crisi sanitària en les condicions exigides pel virus, fins al punt de despullar la globalització, que ha vist trencades les seves cadenes de valor global i que ha patit una aturada massiva de l’economia i, en conseqüència, la destrucció de milions de llocs de treball.

Feu clic per veure l’informe de situació al Consell Nacional de la CS de CCOO de Catalunya