Javier Pacheco i Camil Ros: “Després de l’estiu, cal resposta en forma de vaga general o sectorial”

Entrevista a Javier Pacheco i Camil Ros a Catalunya Ràdio (01-05-2023)

Els secretaris generals de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i de la UGT de Catalunya, Camil Ros, adverteixen la patronal que si no s’avé a un pacte sobre increments de salaris, després de l’estiu hi haurà mobilitzacions. Ho diuen hores abans de la manifestació del Primer de Maig, centrada en l’augment de sous per pal·liar l’encariment dels preus.

Pacheco avisa que “caldrà articular una mobilització, en clau de vaga general o de vagues sectorials“. Ros diu que Catalunya ha d’aprendre de les protestes franceses contra la reforma de les pensions: “Vaga general no en fan quasi mai, però fan coincidir transports, serveis públics. Aquesta és una ensenyança que hem de situar.” Denuncien que les empreses “estan guanyant massa calés, i tenen beneficis extraordinaris. Si no ens posem d’acord, el govern no pot estar d’espectador si vol una redistribució de la riquesa. Si no ho paguen en salaris, que ho paguin en tributs”.