Aquest matí, CCOO d’Indústria, UGT-FICA i la patronal FEMEL han signat el Conveni del metall de la província de Lleida per al 2024, en els termes del preacord que va ser ratificat per les delegades i delegats del sector. Amb la signatura d’avui es tanca un procés de negociació que ha estat llarg i complicat, amb una proposta que dona resposta a les principals necessitats de les treballadores i treballadors.
El conveni signat estableix un increment salarial d’un 3 % i incorpora una clàusula de revisió vinculada a l’IPC, amb un màxim d’un 1 %, per garantir el poder adquisitiu de les persones que treballen al sector. També es manté per a aquest any la suspensió de la clàusula de compensació i absorció en els mateixos termes que en l’anterior conveni.
D’altra banda, s’han actualitzat els permisos del conveni amb el que estableix la Llei de família i la normativa vigent.
