Convocades diverses jornades de vaga a Llansà davant l’incompliment del conveni per part de l’empresa

La vaga arrencarà dilluns 29 d’abril i s’allargarà fins al dia 10 de maig

CCOO d’Indústria ha convocat vaga a l’empresa Llansà a partir de dilluns, dia 29 d’abril, davant l’incompliment del conveni col·lectiu per part de la direcció de l’empresa. CCOO exigeix a Llansà que faci marxa enrere en la modificació unilateral del calendari laboral, els horaris i les vacances que estableix el conveni i que apliqui allò acordat per totes dues parts.

La reunió de mediació, celebrada aquest migdia a la seu del Tribunal Laboral de Catalunya de Girona, ha finalitzat sense acord, ja que l’empresa insisteix en la modificació dels termes pactats en el conveni, la qual cosa ens aboca al conflicte. Davant d’aquest escenari, la plantilla farà vaga els dies 29 i 30 d’abril i els dies 2, 3, 6, 7, 8, 9 i 10 de maig.

CCOO lamenta l’actitud de la direcció de Llansà que, poc temps després d’haver acordat un conveni i que aquest s’hagi publicat, ara pretén incomplir-lo de manera flagrant i sense negociar-ho amb la representació de la plantilla, la qual cosa posa de manifest el seu poc compromís amb les persones que treballen a l’empresa.

CCOO d’Indústria no entén com Llansà, una empresa arrelada al territori i amb un historial de consens en matèria de negociació de les condicions laborals a través dels convenis col·lectiu, s’ha situat darrerament en aquest escenari de confrontació, amb l’afectació que això pot tenir sobre els seus principals clients, com són Roca Sanitario o Pintures Hempel. Per aquesta raó, CCOO insta el Grup Roca i les famílies Roca i Minar, com a accionistes de l’empresa a tenir en compte la trajectòria de consens  dels darrers anys i a recuperar la normalitat en les relacions laborals a l’empresa.