Assassinat del secretari general del sindicat dels “Corteros de caña de azúcar” de Colombia, Daniel Aguirre

29 d’abril de 2012
Senyores, senyors,

El sindicat dels “Corteros de caña de Azucar”, SINALCORTEROS manifesta el seu rebuig a l’execrable crim del nostre secretai general, Daniel Aguirre Piedrahita, ocorregut la nit del divendres 27 d’abril, a Florida, Valle.

L’assassinat de Daniel es dóna en el context d’intolerància i violència generalitzada que assoten al país, del qual destaca el desconeixement dels drets laborals i les llibertats sindicals, el constrenyiment als sindicats que lluiten contra una legislació interna que contravé la normativa de l’OIT, fets que contribueixen a fer del nostre país el més perillós per a la lluita democràtica dels treballadors i el més rendible per als negocis del capital financer i les multinacionals.

Daniel Aguirre, va participar des d’abans de l’aturada del 2005 en l’organització dels “corteros” de canya, en la seva decidida lluita contra la terciarització laboral i més recentment en la consecució de les Convencions Col·lectives de Treball, així com en el procés d’unificar els treballadors agrícoles a Sintrainagro, tal com ho ha convingut la CUT. En els aturades que vam haver de fer els “corteros”, va ajudar en les activitats d’agitació i organització en els llocs de treball, com també en la difusió nacional i internacional del conflicte laboral, tal com ho van registrar els informatius de la CUT, la UITA i la ENS, entre altres.

Va ser a més destacat activista en contra dels de Tractats de Lliure Comerç, que tan mal li estan generant a la nació en general i en particular a la indústria i l’agricultura nacional, però sobretot a la classe obrera.

SINALCORTEROS reclama a les autoritats que s’esclareixin aquest crim, es castiguin els culpables i es repari els seus familiars.

Convidem a tots els treballadors a manifestar el nostre rebuig contra la violència antisindical, a donar el nostre suport a l’organització dels treballadors de la canya i perseverar en la lluita civil i democràtica per aconseguir la sobirania i la democràcia per a la nació colombiana.

No permetrem que aquesta reprovable acció dels violents faci malbé el nostre procés d’organització i reivindicacions, per contra reafirmem la nostra acció amb les masses i els nostres criteris civils, com a guies de la nostra activitat sindical.

Sinalcorteros fa arribar les nostres més sentides condolences a la seva esposa, Helena, a les seves filles, Lorena, Daniela i Carolina, i a altres familiars i els oferim la nostra fraternitat i solidaritat i convidem tothom a acompanyar-los en els funerals d’aquest dirigent del nostre sindicat, el company Daniel Aguirre.