Hem de recuperar l’Europa dels valors socials

Aquest 9 de Maig del 2022, el Dia d’Europa, CCOO de Catalunya reivindiquem el paper central de la classe treballadora a Europa i arreu del món, tant durant la crisi sanitària com en l’etapa postpandèmica de recuperació socioeconòmica. Així mateix, reclamem i defensem, més que mai, l’Europa dels valors socials: els de la pau, els dels drets humans, els de la democràcia, els de la solidaritat internacional i els de la justícia social.

Per això, en aquest Dia d’Europa reclamem que:

• Les institucions europees, els estats membres de la Unió Europea i la resta de països que formen Europa emprin tots els recursos polítics, diplomàtics i de mediació disponibles per contribuir a l’aturada immediata de la guerra a Ucraïna.
  • Es proporcioni asil i ajuda a les persones refugiades, sigui quina sigui la seva procedència, sense fer distinció entre conflictes de primera i de segona categoria. Cal reivindicar la solidaritat internacional, pròpia de la classe treballadora arreu del món.
  • Es recuperin els drets socials i laborals, molt deteriorats durant els darrers anys, posant al centre el treball digne, la recuperació salarial i la contenció dels preus dels productes i serveis essencials, com l’energia i l’habitatge.
  • S’enforteixi l’estat del benestar i els sistemes de protecció, que són les millors eines per combatre la pobresa i les desigualtats socials, i per promoure la igualtat i la solidaritat entre les persones.
  • Les estratègies i les mesures per a la recuperació econòmica apostin decididament per la transformació del model productiu actual, incorporant les necessàries transicions ecològica i digital, que han de promoure un model de desenvolupament sostenible. Aquests canvis han d’anar acompanyats d’una transició justa per evitar que cap persona quedi enrere i de la necessària participació dels treballadors i les treballadores.
  • Cal combatre els discursos de l’extrema dreta enfortint els nostres sistemes de benestar, millorant les condicions materials i de vida de la classe treballadora i defensant de manera contundent els valors democràtics.

Des de CCOO de Catalunya reclamem que cal donar resposta a les necessitats urgents de la classe treballadora, mitjançant l’enfortiment i la millora dels sistemes de protecció públics i la defensa del model europeu d’estat del benestar. I cal fer-ho des dels valors de la Unió Europea i des del respecte a la dignitat humana, la llibertat, la democràcia, la igualtat, l’estat de dret i el respecte als drets humans.

Manifest Dia Europa 2022

Feu clic per descarregar el manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del dia d’Europa 2022