CCOO acull el IV Col·loqui Internacional sobre Violència Política al Segle XX

La seu nacional de CCOO de Catalunya acull aquest dijous, 16 de juny, i demà divendres, 17 de juny, el IV Col·loqui Internacional sobre Violència Política al Segle XX organitzat pel Centre d’Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en col·laboració amb la Fundació Cipriano García, el Memorial Democràtic i l’Ajuntament de Barcelona.

Amb prop d’un centenar de persones inscrites i una setantena de comunicacions presentades per acadèmics i estudiants de diferents països, i que es debaten en taules simultànies a l’Espai Assemblea i dos altres espais de la seu de CCOO, el col·loqui tracta, des d’una perspectiva historiogràfica, diferents aspectes de la violència política, les dictadures, la repressió i la lluita armada arreu del món durant el segle XX. El certamen dedica especial atenció a escenaris, fenòmens i esdeveniments relacionats amb la Guerra Civil i l’Espanya franquista i les dictadures llatinoamericanes, sense deixar de fer atenció a diferents fenòmens revolucionaris.

Precisament ahir, durant la sessió inaugural celebrada al Born Centre de Cultura i Memòria, el regidor de Memòria Democràtica, Jordi Rabassa; el director del Memorial Democràtic, Vicenç Villatoro, i el director de la Fundació Cipriano García, Marc Andreu, van situar el debat sobre la memòria històrica i les insuficiències del seu tractament al nostre país al centre de la reflexió. Després, va aprofundir en aquest mateix debat una taula rodona amb l’historiador de la UAB, Xavier Domènech; l’advocada d’Irídia i de l’Ateneu de Memòria Popular, Sònia Olivella, i el president de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, Carles Vallejo.