25 n 2019

Futur monument de la presó de dones de Les Corts

El proper 25 de novembre, a les 17 hores al xamfrà dels carrers Europa – Joan Güell, tindrà lloc l’acte d’enterrament de la caixa de records que s’han anat recopilant en el llarg procés de recuperació de la memòria de l’antiga Presó de les Corts.

8bd86098 06b9 4a2e 9296 b5b72356d2e6

L’Espai l’Assemblea: segona visita de l’IES La Serreta de Rubí

El passat 4 de novembre va tenir lloc una xerrada amb alumnat FP1 Atenció a persones amb dependència, de l’IES “La Serreta” de Rubí, a l’Espai l’Assemblea, Via Laietana 16, Barcelona. Es van tractar temes de la història de CCOO i la situació laboral del sector sociosanitari d’atenció a la dependència. L’acte va estar dirigit per Quim Fornés i Albert Bargalló.

20190528 ccoomics19 tarjeto logo

Exposició “CCOOmics 2019: vinyetes joves i solidàries” i presentació del llibre ‘Llegará el invierno’, de Pepe Gálvez

El proper dimarts 12 de novembre, a les 18:00h a la Sala d’actes de CCOO del Baix Llobregat
(Carretera d’Esplugues 68 – Cornellà de Llobregat), tindrà lloc la presentació de l’exposició CCOOmics 2019: Vinyetes Joves i solidàries, que mostra un projecte compartit de 30 joves de les escoles de la Llotja, Serra i Abella, Pau Gargallo, Art i Disseny La Industrial i la Massana

cartell teatre

Estrena a Barcelona de la nova versió d’Una nova primavera

El dimarts 29 d’octubre, a les 20 h., tindrà lloc a Barcelona l’estrena i única funció de l’obra teatral, Una nova primavera. La història de les Brigades Internacionals, a l’Almeria Teatre, carrer de Sant Lluís, 64 (metro Joanic).

7bfe6fd6 d2cc 4314 a87b 7ebb958f21bb

L’Espai l’Assemblea: visita de l’IES “La Serreta” de Rubí.

El passat 21 d’octubre, va tenir lloc una xerrada amb alumnat FP1 Perruqueria, de l’IES “La Serreta” de Rubí a l’Espai l’Assemblea, Via Laietana 16, Barcelona. Es van tractar temes de la història de CCOO i la situació laboral del sector perruqueria i estètica. L’acte va estar dirigit per Aurora Huerga i Quim Fornés.

dret de vaga foto

Seminari: El dret de vaga, avui

El proper dimecres 6 de novembre, a les 12 h, tindrà lloc a la Seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, Barcelona, 1a planta, Sala 11,

el seminari “El dret de vaga, avui”. Hi participaran Joaquín Pérez Rey, Cristina Torre i Jonathan Gallego Montalbán.

postal brigades pagina 1

Homenatge a les Brigades Internacionals

Dissabte 26 d’octubre, a les 11 h, a la Boca Nord del Túnel de la Rovira, Barcelona, tindrà lloc un homenatge a les Brigades Internacionals en commemoració del 81è aniversari del seu comiat de Barcelona. Els actes han estat organitzats per l’Associació d’Amics de les Brigades Internacionals de Catalunya i l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, amb la col·laboració del Memorial Democràtic i l’Ajuntament de Barcelona.

aturats en moviment

Aturats en moviment

El proper dissabte 16 de novembre, a la Plaça Urquinaona de Barcelona, a les 12:00 l’Ateneu Memòria Popular (del qual forma part la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya), ha organitzat uns actes per reivindicar la senyalització de la Plaça Urquinaona com a lloc de memòria democràtica. Presentació i debat del llibre Parados en movimiento i acció teatral, Salir del Pozo.

diada

Valors republicans: Valors de futur. Feminisme. Drets de ciutadania

Jornada de debat sobre els valors republicans que formen part del patrimoni de les Comissions Obreres des de la seva fundació. L’acte tindrà lloc el proper dimarts, 10 de setembre de 2019, a les 11 hores, a la Sala d’Actes de la seu de CCOO de Catalunya, Via laietana 16, Barcelona.

marti bielsa foto 2

75è aniversari de l’alliberament de París

El dimarts, 18 de juny, a les 19 h. Palau Centelles, Baixada de Sant Miquel, 8, Barcelona, tindrà lloc un homenatge a les persones que van participar fa 75 anys en l’alliberament de París i, en especial, a Lluís Martí Bielsa,

numero 11 portada

‘Segle XX’, revista catalana d’història, núm. 11

S’ha publicat el número 11 de “Segle XX, revista catalana d’història” que, amb una periodicitat anual, pretén informar sobre l’estat de la recerca històrica i els principals debats historiogràfics amb una voluntat crítica i plural.

g326

La vaga del 14-D, ahir i avui

Han passat trenta anys de la vaga general del 14 de desembre de 1988 que va paralitzar el país. Des de llavors s’han produït nombrosos canvis econòmics, polítics, socials i culturals, però també hi ha aspectes semblants.
Per tractar sobre la vaga del 14-D, ahir i avui, hem organitzat un acte amb les intervencions de José Luis López Bulla, secretari general de CCOO de Catalunya del 1976 al 1995; Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

portada cristian ferrer

Presentació del llibre ‘Sota els peus del franquisme. Conflictivitat social i oposició política a Tarragona, 1956-1977’, de Cristian Ferrer González

El proper dimarts 20 de novembre del 2018 tindrà lloc la presentació del llibre ‘Sota els peus del franquisme. Conflictivitat social i oposició política a Tarragona, 1956-1977’, de Cristian Ferrer González. L’acte se celebrarà a les 18.30 hores, a la sala de graus del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili (avinguda Catalunya, 35, Tarragona).

ensenyant genocidis aula foto2

ENSENYANT ELS GENOCIDIS A L’AULA

Els dies 15 i 16 de novembre de 2018, tindrà lloc la segona edició del seminari de transició de professors promogut per l’EUROM i el Memorial de la Shoah: ENSENYANT ELS GENOCIDIS A L’AULA, a la Sala de professorat de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, carrer d’Aribau, 2, i comptarà amb la participació de professorat i agents educatius de Portugal i Catalunya, entre d’altres, Javier Tébar, director de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya.