Èxit en la convocatòria de vaga a MST Europe Outbound, SL, en el servei de Costa Cruceros

El Comitè d’Empresa i les persones treballadores d’MST Europe Outbound, SL, que atenen el servei de Costa Cruceros, van començar ahir una vaga indefinida pels continus abusos de poder i per les faltes a la legalitat de l’empresa cap als seus treballadors i treballadores.

Als aturs parcials convocats el dilluns i ahir dimarts s’hi va unir la major part de la plantilla, amb un número enorme de trucades telefòniques dels clients i clientes retingudes i en espera. L’empresa va veure com un centenar de trucades de clients i clientes van deixar de ser ateses en les dues hores d’aturada, i això va provocar incidències en la gestió de serveis de Costa Cruceros. Davant aquesta situació, les dues empreses van reaccionar intentant desviar el focus del conflicte.

Costa Cruceros, en un intent de desvincular-se de la vaga, va argumentar als mitjans que és només un client més de MST, malgrat que part de la plantilla d’MST està formada per treballadors i treballadores subrogats de Costa Cruceros, alguns dels quals ja van ser acomiadats el setembre de l’any passat.

A més, perquè els clients i clientes no tinguin coneixement de les actuals reivindicacions laborals, Costa Cruceros ha disfressat la vaga parlant d'”incidència tècnica” i de “causes alienes a la nostra voluntat” en la locució de crida en espera.

Per la seva part, MST, en un intent de minimitzar els efectes de la vaga, en lloc d’asseure’s a negociar o de complir amb les obligacions legals que se li reclamen, continua sense fer cas a les reivindicacions de les treballadores i treballadors i es nega a dialogar-hi.

Des del Comitè d’Empresa denunciem el poc respecte d’MST cap als seus treballadors i treballadores, la seva continuada actitud d’abús de poder i les reiterades il·legalitats que duu a terme impunement, així com el darrer intent d’obstruir un dret fonamental com és el dret a la vaga. Divendres anirem a Inspecció de Treball per una de les denúncies que hem interposat contra la nostra vulneració de drets.