Es manté la vaga de 24 hores a la banca, en no arribar-se a cap preacord

AEB i els seus bancs associats no han acceptat l’última proposta conjunta de CCOO, UGT i FINI, malgrat situar-se a l’entorn dels preacords aconseguits per aquestes organitzacions amb les patronals d’estalvi i cooperatives de crèdit. En una aposta per la negociació, des de CCOO, UGT i FINI hem efectuat un plantejament conjunt, deixant clar que era una proposta de tancament prèvia a la vaga de demà, i que la realitzàvem en línia amb els preacords aconseguits amb les patronals d’estalvi i cooperatives de crèdit:

• Pujada mínima consolidada en taules en 3 anys (2024-2026) del 13 %.

• Com a opció alternativa, pujada consolidada en taules en aquests 3 anys del 12 % +

pagament únic del 3 % el 2024 no compensable ni absorbible.

• Clàusula de garantia (és a dir, no compensació ni absorció) del 80 % d’aquesta

pujada en les taules, que consolida aquest increment de present i futur.

• Increment addicional en funció de l’IPC de fins a un 3 % consolidat en les taules.

• 1 dia addicional de vacances, passant de 24 a 25.

Lamentem que AEB i els seus bancs associats hagin rebutjat aquesta proposta, i ens aboquin al conflicte, tot mantenint-se en posicions que continuen estant molt llunyanes dels beneficis del sector, de l’increment de retribucions de l’alta direcció i, sobretot, del que reivindiquen i mereixen les seves treballadores i treballadors.

Des de CCOO, UGT i FINI fem una crida conjunta a una participació massiva a la vaga de demà 22-M de les plantilles del Banc Santander, el BBVA, el Banc Sabadell, Bankinter, el Deutsche Bank i resta del sector, per llançar a les seves empreses un missatge rotund: que mereixem un conveni com a mínim al nivell del que s’ha signat en altres àmbits del sector financer, i un conveni que realment suposi, de manera efectiva i tangible, increments salarials per a tota la plantilla.

Barcelona: concentració a la plaça d’Antoni Maura, 6, de  Barcelona, de 10 a 12 h

Sant Cugat del Valles: concentració a la Seu del Banc Sabadell (carrer de Sena, 8-20) de 7.30 a 9.30 h