Entrevista a Javier Pacheco a Ràdio Estel sobre la negociació del salari mínim interprofessional

CCOO acusa la patronal de bloquejar el pacte de rendes i l’acord pel salari mínim interprofessional.

El secretari general de CCOO a Catalunya, Javier Pacheco, subratlla que “el problema no és econòmic, sinó el posicionament polític de la patronal”.

Aquest dimecres s’ha celebrat la primera reunió entre el Govern i els sindicats per negociar la pujada del salari mínim interprofessional, sense la presència dels representants de les empreses CEOE i Cepyme, que ja havien anunciat que no hi anirien. Davant d’aquesta absència, el secretari general de Comissions Obreres de Catalunya, Javier Pacheco, en una entrevista al programa ‘El Matí a Ràdio Estel’, diu que està “emprenyat perquè les patronals només van on poden parar la mà”.

En aquest sentit, Pacheco reitera que el problema per aprovar el pacte de rendes i l’acord pel salari mínim interprofessional (SMI) “no és econòmic”, sinó, precisament, “el posicionament polític de la patronal”. El secretari general creu que si els empresaris no arriben a una resposta concertada, “la resposta ha de ser conflictiva”.

El Govern confia a arribar a un acord amb els agents socials el 2023. Per tot, els experts de Treball reclamen apujar el salari mínim d’entre el 4,6 i el 8,2 %, fins als 1.082 euros, amb una revisió cada sis mesos per la incertesa econòmica derivada de la inflació. Javier Pacheco explica que “l’esforç per aprovar l’acord del salari mínim interprofessional l’han de fer les empreses i aquí les patronals desapareixen”.

Feu clic per escoltar l’entrevista a Javier Pacheco a Ràdio Estel