Entreguem al Parlament de Catalunya més de 60.000 signatures de la iniciativa legislativa popular pel 6 % per a l’educació

Aquest dimarts, 7 de novembre, la iniciativa legislativa popular (ILP) per garantir com a mínim el 6 % del PIB per a l’educació ha encetat la recta final. Després de recórrer centres educatius, carrers i places de pobles, viles i ciutats durant sis mesos, hem aconseguit més 60.000 signatures, amb la qual cosa hem superat amb escreix els requisits legals per tirar endavant aquesta iniciativa, i les hem presentat al Parlament de Catalunya.

L’acte ha reunit més d’un centenar llarg de persones de les més de cinquanta entitats que formen part de la campanya, entre elles CCOO de Catalunya i, molt especialment, la seva Federació d’Educació. Ens han acompanyat també diferents personalitats del món educatiu, com Marina Subirats, Jaume Cela, Jaume Funes i Jesús Vinyes —president del Consell Escolar de Catalunya—, entre d’altres, que han volgut, així, manifestar públicament el seu suport a la demanda del 6 %. L’entrega ha començat amb diferents intervencions de les entitats participants, tant de caràcter educatiu, com famílies, estudiants i entitats socials, entre elles CCOO de Catalunya. El sindicat ha estat representat pel nostre secretari general, Javier Pacheco. Posteriorment s’ha fet el lliurament, de manera simbòlica, dels més de 1.000 plecs de signatures als grups parlamentaris del PSC, ERC, Junts, En Comú Podem i la CUP, i hem tancat l’acte amb una foto del conjunt d’entitats i activistes que han participat en la campanya.

A partir d’ara comença la comprovació administrativa de les signatures, la qualificació de la Mesa del Parlament i, posteriorment, el debat parlamentari en sentit estricte. Un camí que estem segurs que ha de concloure amb l’aprovació d’una llei que garanteixi per a l’educació els recursos necessaris.

#TindremEl6%